Kuntien digitiekartta toimii ihmislähtöisen digitalisaation tukena Valtiovarainministeriön Digitalisaation edistämisen ohjelman rahoittama ja Digi- ja väestötietoviraston toteuttama asiantuntijatuki tarjosi mahdollisuuden kuntien yhteiseen vuoropuheluun...
Ihmiskeskeisyys ja elämäntapahtumat palveluiden keskiöön – Läheisen kuolema Läheisen kuoleman kohdatessa, surun lisäksi omaisella on huolehdittavana paljon erilaisia asioita kuolemaan liittyen. Surun keskellä asioiden selvittäminen vaatii paljon voimavaroja. Mitä kaikkea...
Hyötyjohtaminen palveluinnovaatioiden edistämiseksi Epäonnistuneet palvelut ja palveluhäiriöt saavat yhä enemmän julkista huomiota muun muassa sosiaalisen median kautta. Palveluinnovaatioita tarvitaan vaikuttavien ja yhdenvertaisten palvelujen...
Ihmiskeskeisiä digitaalisia palveluita yli organisaatiosiilojen Ihmisen tärkeissä elämäntilanteissa (syntymä, avioliitto, kuolema) tarvittavien digitaalisten palveluiden kehittäminen vaatii yhteistyötä ja jopa radikaaleja palveluinnovaatioita. Jotta...
Läheisen kuolema -verkostoyhteistyö vuonna 2019 Tässä jutussa kerrataan Läheisen kuolema -verkostoyhteistyön tärkeimmät tähänastiset vaiheet ja tarjotaan myös hiukan taustatietoa.
Esitäytetyn perukirjan palaset paikoillaan Läheisen kuolema -verkostoon liittyvässä MiniSuomi -teknisessä kokeilukehittämisessä on tuotettu ensimmäinen demo-luonnos esitäytetystä perukirjasta, joka hakee tarvittavat henkilö- ja...
Ennakkoluulottomat opiskelijat siivittivät tiensä Syysmyräkän voittoon asiakaslähtöisellä palvelukonseptillaan Syysmyräkkä-hackathon järjestettiin Turun Joki-vierailukeskuksessa perjantaina 16.11.2018. Tapahtumaan oli ilmoittautunut etukäteen noin 50 osallistujaa ja muutamat saapuivat paikalle vielä ennen...
Yhteisistä haasteista yhteisiin ratkaisuihin – Syysmyräkän anatomia Marraskuun puolivälissä järjestetty Syysmyräkkä-tapahtuma kokosi Espoon Otaniemeen ja Turkuun yhteensä noin 150 eritaustaista ja eri organisaatioista tulevaa henkilöä ratkomaan tulevaisuudessa...