Asiakaskokemus yhteisenä tavoitteena Digi- ja väestötietoviraston tavoitteena on sujuva Suomi, jossa palveluiden ja asiakaskokemuksen parantaminen johtaa asiakkaiden arjen laadun sujuvoittamiseen.
Johdammeko mutulla, jamulla vai tiedolla? - Lahti ja Asikkala ratkaisevat tiedolla johtamisen haastetta Lahti ja Asikkala ratkaisevat yhdessä asiakastiedolla johtamisen haastetta. Mitä tiedolla johtamisella tarkoitetaan? Mitä se tarkoittaa käytännön johtamisessa? Miten voimme tukea päätöksentekoa, jotta...
Uusi Suomidigi: kohti konkretiaa Uudessa Suomidigissä tavoitteena on kehittää palvelu, joka tukee koko yhteiskuntamme digitalisaation tekijöitä. Palvelusta löytyy tietoa, tukea ja verkostoja erityisesti julkisen sektorin...
Julkinen hallinto näyttää suuntaa – eikä roiku peräsimessä Halusimme löytää Suunnannäyttäjät-kilpailulla rohkeita toimintamallien uudistajia, jotka toimivat hyvänä esimerkkinä julkiselle hallinnolle. Saimme kaiken kaikkiaan 33 tarinaa toiminnan uudistamisesta...
Alustatalous ei ohittanut Suomea Suomessa digitalisaatiosta on puhuttu vuosia, jos ei jo pidempään. Puheen porina on noussut uudelle tasolle viime vuosina kiitos valtiovarainministeriön, Väestörekisterikeskuksen ja monen muun...
Kevätterveiset D9-digitiimistä! Niin Suomidigi kuin Valtiokonttorin D9-digitiimi tarjoavat tukea digitalisaatioon ja julkishallinnon palvelujen uudistamiseen. Missä asioissa kannattaa kääntyä meidän, D9-digitiimin, puoleen?
Digitalisoinnin periaatteet yhteisiksi pelisäännöiksi Yhteiskuntamme digitalisoituu hurjaa vauhtia, ja me kaikki olemme osallisina tässä muutoksessa. Jotta yhteinen matkamme olisi onnistunut, olemme luoneet kaikkia julkisia palveluita koskevat...
Digistrategioita aamupalaksi Olemme Suomessa tehneet lukuisia tietoyhteiskunta- ja digistrategioita. Nyt ei olekaan lähdetty kirjoittamaan strategiaa, vaan tekemisen kautta muuttamaan toimintakulttuuria; ketterästi, nopeasti...