AuroraAI-verkon hyödyt palvelujen tuottajille ja käyttäjille
AuroraAI-verkko luo jakelukanavan eri organisaatioiden tarjoamille palveluille sekä näiden palveluiden väliselle vuorovaikutukselle. Tämä hyödyttää sekä palveluntuottajaorganisaatioita että asiakkaita.
Hyödyt palveluntuottajille
- Palveluntuottajan palvelut saavat aiempaa paremman näkyvyyden AuroraAI-verkon kautta. Palveluihin tulee uutta asiakasvirtaa muiden verkkoon liittyneiden palveluiden kautta.
- Organisaation palvelut kohdentuvat juuri niitä tarvitseville käyttäjille tekoälyyn perustuvan suosittelijan suositusten avulla. Organisaatio saa palvelulleen todennäköisemmin enemmän sopivia käyttäjiä ja kohderyhmään kuulumattomat käyttäjät ohjataan muihin sopivampiin palveluihin.
- Parempi palveluohjaus vähentää häiriökysyntää, selkiyttää palveluprosesseja ja pienentää asiakaspalveluresurssien tarvetta.
- Organisaatiot saavat palvelusuositusten myötä aiempaa selvemmän käsityksen siitä palveluiden ja palveluntarjoajien joukosta, johon omat palvelut kuuluvat.
Hyödyt palvelun käyttäjille
- Palveluiden käyttäjä saa räätälöidyn palvelukokemuksen suosittelijan suositusten avulla.
- Käyttäjän ei tarvitse tietää, että tietty palvelu on olemassa. Riittää, että hän kertoo tietyt taustatiedot itsestään ja tilanteestaan, jotta hänelle voidaan tarjota tilanteeseen sopivia palveluita.
- Tietyssä elämäntilanteessa olevat käyttäjät löytävät tarvitsemansa palvelut aikaisempaa todennäköisemmin, koska niitä tarjotaan kaikkien AuroraAI-verkon palveluiden kautta.
- Käyttäjät voivat arvioida palvelusuositusten osuvuutta ja vaikuttaa sitä kautta saamiensa palvelusuositusten laatuun.
Myöhemmissä ratkaisuversioissa suunniteltuja hyötyjä
- Käyttäjälle voidaan suositella palveluketjuja
- Käyttäjä saa näkyville kokonaiskuvan siitä, mitä kaikkia palveluita hänen elämäntilanteensa eteenpäin viemiseen liittyy.
- Jos käyttäjä antaa tähän suostumuksensa, palvelut voivat siirtää toisilleen tietoja käyttäjästä ja suorittaa toimintoja automaattisesti. Tämä mahdollistaa saumattoman asiakaskokemuksen ja paremman asiakaspalvelun.
- Käyttäjän asiointi helpottuu, koska tämän ei tarvitse antaa samoja tietoja montaa kertaa eri käyttöliittymissä.
- Palveluketjujen myötä voidaan seurata myös palveluiden vaikuttavuutta.
- Palveluketjuihin liittyvää käyttödataa voidaan tulevaisuudessa hyödyntää parempien palveluiden ja toimivampien palveluketjujen kehittämiseen.
- Käyttäjä saa näkyville kokonaiskuvan siitä, mitä kaikkia palveluita hänen elämäntilanteensa eteenpäin viemiseen liittyy.
Päivitetty:
11.1.2022